Fra familievirksomhed til A/S

Vores vision og mål er stadig den samme. Vi er bare flere til at indfri dem.

Vi vil bryde normen!

Den traditionelle forsikringsmodel ‚Äď Virker den?

I 2008 stillede vi os selv sp√łrgsm√•let – Hvad er udfordringen i den danske forsikringsverden?
Igennem mange √•r har vi set en udvikling, der har √łget afstanden fra en forsikringskunde til forsikringsselskabet ‚Äď en udvikling der giver kunderne en fornemmelse af manglende service og forst√•else for hvad det er, de netop har behov for.

En anden vigtig ting, som vi har h√łrt rigtig mange gange, er at en forsikringspolice ikke er det letteste at l√¶se ‚Äď man bliver rent faktisk lidt tr√¶t i √łjnene efter kort tid og koncentrationen forsvinder!

Når vi taler med vores kunder, er et af de krav kunderne har til et godt samarbejde, at det vigtigste er, at man kan få fat i den person man skal bruge. Det skal ikke være en anden, der lige kan hjælpe, det skal være den, jeg normalt taler med og så skal det ikke være i morgen Рmen nu!

Mange af vores kunder har igennem mange √•r haft p√• fornemmelsen, at et forsikringsselskab i Danmark er lig med mange udfordringer ‚Äď hvem skal jeg tale med? hvordan skal jeg f√• behandlet min skade? Hvorfor skal jeg vente 15 min. i telefonen bare for at f√• fat i en person, der ikke kender min situation alligevel? osv.

Den udfordring tog vi op!
Vi startede med at sp√łrge en gruppe h√•ndv√¶rkere ‚Äď 70 virksomheder, som var samlet i Herning Murer- og T√łmrerforening. Hvad ville de gerne have af √¶ndringer? Vi fik deres oplysninger og der var stor forskel blandt de 70 virksomheder. Nogle var meget interesseret i forsikring, andre mente blot, at der kun skal v√¶re det h√łjest n√łdvendige. De glemte ofte, hvordan de var forsikret og lod det egentlig lidt op til assurand√łren, i det selskab de nu var ved, om de var forsikret korrekt. Vi fandt en k√¶mpe stor forskel i pr√¶mie og d√¶kning, hvor nogle betalte 3 x prisen for den samme bilforsikring, eller nogle havde ingen produktansvarsforsikring osv.

Noget var virksomhederne dog f√¶lles om, nemlig √łnsket om bedre service, lavere priser og alle ville gerne have bedre d√¶kninger! s√• godt s√• langt.

S√• var udfordringen at opfinde et koncept som kunne tilfredsstille denne gruppe af virksomheder. Vi startede med at ops√¶tte et minimum for de d√¶kninger vi ville have. Vi fandt et selskab (Verdens st√łrste forsikringsselskab (American Insurance Group AIG) og vi fik strikket en police sammen og det blev til f√łlgende:

En police der omfatter alle virksomhedens forsikringer, som maksimum fylder 4 sider. Den skal indeholde alt fra forsikringer p√• bygninger, l√łs√łre, erhvervs- og produktansvar, transport, IT, biler, arbejdsmaskiner osv.

Vi lavede det sådan, at man ikke ringer til selskabet, men direkte til den person man har startet samarbejdet op med. En der ved hvad kunden har af forsikringer og kender kundens tankegang omkring forsikringer. En man kan ringe til og få en personlig og kompetent rådgivning af samt ikke mindst, man har en at tale med omkring sine skader.

Ovenst√•ende historie er blot for at fort√¶lle, hvad det er, vi har bygget vores virksomhed p√•. Vi har i dag udvidet dette til at v√¶re Danmarks st√łrste leverand√łr af forsikring til sports- og idr√¶tscentre samt malere igennem Danske Malermestre. Vi har samme type brancheaftale p√• friskoler, h√łjskoler og efterskoler, desuden har vi udviklet aftaler for andelsbolig- og ejerforeninger, ejendomme, h√•ndv√¶rkere, friplejehjem, bilpuljer osv.

Ens for alle vores brancheaftaler er: Det skal være simpelt, let læseligt og uden lange komplicerede policer. Der skal være god service og tilgængelighed Рog så skal priserne være rigtige.